Bildregn

Som ni kanske förstår så har det varit fullt upp för mig under helgen. Det händer så mycket hela tiden och barnen kräver sitt när vi är lediga. Apropå mitt senaste inlägg så kommer det att bli lite roligare på matfronten här igen. Inget är förbjudet längre på samma sätt och det är så härligt. Även om jag kommer att äta LCHF så är jag inte begränsad av sockerberoende och vad man måste äta när man är det. Frihet!

Ett litet bildregn från de senaste dagarna:

IMG_4486

 

Fick hem ett fint paket från Barnens Bokklubb. Nästa helg skall vi börja odla en massa grönsaker, rotfrukter och annat så det passade väldigt bra. Nu är barnen laddade och förberedda.

IMG_4491

Det blev tacos i fredags som vanligt. Men till efterrätt blev det blåbärspaj med vaniljsås på LCHF-vis. Jag använde mig av Mariannes recept på både paj och vaniljsås. Väldigt uppskattat.

IMG_4498

 

Lördagens frukostar. Barnen och jag ville ha olika frukostar. ;)

IMG_4496

 

I lördags var vi hemma hos min mamma och pappa och åt middag. De ha en katt som heter Stolla. Jag och min bror gav henne till mamma när hon fyllde 45år. Det var 15 år sedan men känns som igår.

IMG_4501

 

I söndags åt vi hamburgare till middag. Brödet gjorde jag på Magdas recept.

IMG_4504

 

Vita pärlskålar som jag gjorde i går kväll. Kolla i den här fina bloggen Rusta upp om ni vill veta hur man gör.

IMG_4512

 

 

 

Ett av de överblivna hamburgerbröden som blev en macka till dagens lunch. Love LCHF!

Hörs i morgon!

Då har jag förmodligen något roligt att berätta. :)

 

 

3 Kommentarer

  1. Ååå vad roligt att se att du länkar till mig!
    Roligt också att läsa att du ”ska få det roligare på matfronten” :D

    • Varsågod och tack själv. Jag gillar dina recept. :)

  2. Det var verkligen ett varierat och inspirerande blogginlägg med allt från mat till katter och pyssel. Kikade in under länkarna och fick flera idéer. Känner mig extra kreativ just nu – det måste vara våren :-)