Ibland har man varken tid, ork eller pengar att fixa någon fantastisk lunch eller middag för den delen. Det kan bli lite för mycket fokus på att allt skall vara så piffigt och festligt hela tiden och så ser inte livet ut. Det kanske verkar så i bloggar emellanåt men så är det inte IRL. Om varje dag hade varit fest så hade det aldrig varit fest. Eller hur!? Då blir fest vardag. Nej, livet måste gå lite upp och ner.
Makrillfilé i tomatsås med ett kokt ägg och sallad blir dagens lunch.
Jag är like mätt och nöjd med det.


Där har du alldeles rätt, det kan inte vara fest jämt, tänk vad tråkigt det skulle bli. Skönt att du vågar säga det! … Den goda snabblunchen tar jag också ofta. Eller så kan det bli en burk tonfisk istället, gillar jag också mycket..
Det fattas bara majonnäsen!
Ja, jag tog en bullet coffee efteråt så där fick jag i mig mitt fett.
Skönt att se att andra också kör snabbvarianten ibland:-) Kokt ägg, keso blandat med cf eller grädde, oliver och någon god korv är en favorit här.