Högtryck

Jisses vilket tryck det blev på armbanden igår efter att Åse skrev om det. Jag har så många beställningar att ta tag i nu att det känns helt fantastiskt! Väldigt glad är jag över att ni gillar dem. :)

Idag skall jag göra armband i drivor, förbereda en föreläsning, ha vänner över på middag i kväll då det blir Biff Bourgogne som ni kommer att få recept på sen. Jag kommer nog inte hinna blogga något vidare idag heller tyvärr. Men så är det ibland.

Ha en fin dag så hörs vi senare!

Printscreen från Åses blogg

 

 

 

8 Kommentarer

  1. Hej!
    Jag har lite tankar kring armbanden…första reaktionen blev GUUUD så häfitgt, vill också ha. Men efter lite funderingar så ångrade jag mig. Du har kanske lite mindre barn men jag har barn i olika åldrar och skulle jag få hem ett armband som påminner dera ”alster” så måste jag säkert förklara. Jag inser att texten inte riktigt går att förklara. Vi äter LCHF hela familjen och vi undviker socker verkligen men jag måste hela tiden ha en balans känner jag. De ska helt klart lära sig att förstå att socker inte är något bra men att använda så ”starka ord” kan bli fel helt enkelt anser jag. Mina barn tycker att jag är extrem redan:) bara lite tankar…och egentligen vill jag har ett sånt armband som jag skulle kunna kika på i smyg när jag får starka känslor mot socker och mitt sockerberoende. Tack för bloggen och inspirationen!

    • Jag är väldigt övertygad i min sak och tycker att det är lätt att förklara varför. Men jag kan förstå om man tycker att det är hårda ord. Jag har alltid varit lite av en provokatör så jag är van. ;)

      • …bara nyfiken…hur förklarar du ”Fuck sugar” eller ”Sugar kills” för dina barn? jag är också provocerande många gånger för vuxna men när barn kommer in i bilden blir det svårare tycker jag…

        • Oj, lång historia som får tas kort här. ”Sugar kills” för att socker hade dödat mig om jag hade fortsatt missbruka socker som jag gjorde innan jag började med LCHF och ”Fuck sugar” av samma anledning och för att det ger mig kraft att säga nej till socker som skadar mig. Mina barn är medvetna om att socker inte är bra och jag är bara stolt om jag kan ge dem min kunskap om vad som är bra att äta och inte. De märker att de mår dåligt av godis eftersom de äter det så sällan. När de blir större kommer jag att förklara mer ingående och prata om forskning osv med dem men de ät de för små för än så länge. För mig är LCHF en livräddare och en livsstil och ingen bantningskur och därför bär jag armbanden med stolthet.

          Jag tycker inte att fuck är ett farligt uttryck. Väldigt urvattnat för mig, men för vissa kanske det är starkt och då förstår jag om de ryggar tillbaka. Jag ser det inte som en svordom i den bemärkelsen utan mer som ett kraftuttryck som kan ge mig styrka. Ord ändrar ju betydelse hela tiden och ordet fuck har verkligen blivit ett urvattnat begrepp. Jag hade inte skrivit jävlar,fan eller helvete på ett armband men fuck tycker jag är mer milt.

          • Jag längtar till mina armband dimper ner i brevlåda, ska bära dom med stolthet och jag är övertygad om att de kommer att fungera som min sporre till att inte ”fuska”….en liten titt på armen så klarar jag att stå emot sockerbegäret :) Fuck Sugar!! Underbart budskap och fantastiskt fina armband du gör!

            • Tack vad snällt! Hoppas att de kommer att ge dig styrka! :)

  2. Hur går man till vägas om man vill ha armbanden och vad kostar dom? Grymt snygga :)