Tycker ni att lågkolhydratsvärlden behöver någon som kan ryta till åt Livsmedelsverket? Jag hade kunnat vara den personen. Jag har ilskan till det i alla fall. Speciellt när jag hör det här. Men om det är så bra för mig vet jag inte? Man vill inte framstå som en hysterika eller någon som är oseriös. Men jag känner bara att någon måste ge Livsmedelsverket en tuffare match. Kostdoktorn skötte sig bra tycker jag i går i P1. Han fick inte fram allt som han ville kan jag tänka mig men han kommer att vinna på sitt lugn. Det verkar som han är väldigt lugn som person och då skall man inte förställa sig och vara gåpåig om man inte är sådan. Kostdoktorn är en väldigt bra representant för Lchf på det sättet.
Minns ni när Katrin Zytomierska var med i Debatt och ett par andra debattprogram för ett år sedan? Då blev det lite liv i luckan. Det behövs någon som lägger in en högre växel och som vågar att göra det utan att riskera sitt anseende. Katrin är perfekt för det för hon är inte utbildad kostrådgivare eller läkare. Hon är en privatperson som har skrivit en bok om sin egen hälsoresa och nu öppnat en Lchf-butik.
Jag tror i och för sig att det bara är Livsmedelsverket som kommer att förlora i anseende i en riktig debatt mellan lågkolhydratsförespråkare och Livsmedelsverket. Vad roligt det hade varit. Hoppas att det blir verklighet inom snar framtid.

Jag håller verkligen med dig om att det behövs mycket tuffare tag mot Livsmedelsverket. Katrin Z. är mycket bra och jag har saknat att den kraften visas upp i LCHFsammanhang. Så om du känner att det lockar dig – varför inte ta det steget? Det är ju som med vad man stoppar i sig, men måste känna efter vad som känns rätt.
Du verkar ha ilskan och därmed kraften. Finns det något mer livgivande än kvinnor som vågar visa sin kraft? Åh, detta skulle vara SÅ bra! Nu håller jag bara tummarna.
Lycka till, mig får du allt stöd ifrån.
Kraaaaam!
Tack för fina ord!
Jag får se om jag vågar.
Kram
Jo, det är ju det.
Och att vara på det klara med att en del kommer att tycka en massa om dig som kanske kommer att göra ont. Så är det ju när man sticker ut hakan. Står man ut med det kan man göra hur mycket nytta som helst. Och bara bli starkare på kuppen. Sen kan man aldrig kontrollera vad andra tycker om en. Hur ”snäll” man än är finns det alltid någon som retar sig.
Det blir bra hur du än gör.
Kram!
Hade det inte varit bättre om vi hade haft utbildade människor som debatterat om saker där man behöver utbildning?