Gårdagen kändes som föregående dagar i optimal ketos. Energifylld, nöjd och glad. Men jag känner faktiskt att grönsakerna får mig att äta mer. Som nykter sockerberoende är jag förmodligen otroligt känslig för kolhydrater och nu när jag har lagt på grönsaker så reagerar kroppen på de få kolhydraterna genom att vilja äta mer. Intressant. Då är det inte konstigt att man triggas av mjölkprodukter som innehåller mycket mer kolhydrater. Det är skönt att ha lagt på grönsakerna för att äta strikt lågkolhydratskost nära noll är plågsamt tycker jag. En del kanske klarar det men jag känner att det blir väldigt trist.
Frukost kl 07.00
2 kokta ägg, Bullet Coffee, vatten
Lunch kl 12.00
2 stekta ägg, 4 skivor rökt lax, oliver, paprika, broccoli, 2msk smör, vatten.
Mellanmål kl 15.00
Bullet Coffee
Träning: Löpintervaller i 20 minuter.
Middag kl 18.00
En ekologisk laxfilé, 2 stekta ägg, oliver, paprika, gurka, 2 msk smör, vatten.
I morgon skall jag mäta värdet och så lägger jag på ost. Jag tror inte att det kommer att hända så mycket med ost faktiskt men vi får se.


Hur mycket fett har du i din bullet coffee? Laste pa Anna Hallens blogg att en ”rikig” bullet coffee innehaller 70g fett vilket man inte borde orka fa i sig utan att ma illa. Om du dricker tva om dagen kanns det som du inte riktigt kan ha i sa mycket fett, eller?
Och till nagot helt annat, jag gillar din blogg och dina inlagg men det ar jattejobbigt att klicka in pa varje inlagg och sen bakat igen for att klicka in pa nasta. Det skulle underlatta om du fixade bloggen sa man antingen kan lasa hela blogginlagg direkt eller iaf klicka vidare till nasta inlagg fran det man har gatt in i (typ ”nasta” och ”foregaende” knappar). Tack for mycket inspiration!
Nej jag har inte i så mycket fett. Alla gör som de själva känner att det passar dem. Jag tar kanske två teskedar kokosfett och två teskedar smör i min kopp. Max.
Jag räknar inte smör som mejeri eftersom det knappt innehåller några kolhydrater. Jag ser det mer som fett.
Angående bloggen så skall jag kolla på det. Har inte hunnit riktig ännu bara.
Tack for svaret, det fettintaget i kaffet later rimligt
Sjalv tar jag 1 (stor) matsked kokosfett i mitt kaffe (ny upptakt och sa gott! paminner mig om chokladbollar for jag brukar ha mkt kaffe i mina bollar). Ska bli spannande att se vad som hander med ost, jag alskar ost och tycker att lchf utan ar trist och svart att variera.
Och en sak till, raknar inte du smor som en mejeriprodukt?
Undrar var uppgiften 70g fett kommer ifrån. Mycket på internet får vingar.
Jag lanserade drycken på min blogg 28 juli
http://www.sunsoft.se/?p=184 med mängden 2 msk smör och 2 msk kokosfett, det blir ca 50g och det tycker jag själv är mycket. Mängden kokosfett kommer från de forskare som beräknat dagsbehovet och eftersom jag inte tycker om det egentligen petade jag i allt på en gång för att bli av med det. Smörmängden var för att dölja kokossmaken.
Efter att jag skrev inlägget har folk raggat upp länk till Bulletproofcoffee som jag själv inte kände till innan. Jag har fått idén (inte mängderna) från några amerikanska vänner och var de fått det ifrån vet jag inte, så det kan vara samma.
Lycka till!
Jag kör också 2msk smör och 2msk kokosfett till 1dl kaffe. Det blir ca 50g fett om jag mins vågen rätt.
/Tommy