Ketondiet dag 8

Jag känner mig fortfarande väldigt pigg och inte speciellt hungrig. Gårdagen var full av möten och det var lite stressigt. Men jag kände att energin fanns där under hela dagen ändå. När jag tränar orkar jag också mycket.

Frukost kl 07.00

2 kokta ägg, bullet coffee, vatten

Träning: En halvtimmes snabb cykling.

Lunch kl 12.30

2 kokta ägg, en fläskkotlett, 2 msk smör, grönsallad, vatten.

Mellanmål:

Bullet coffee

Middag kl 19.00

En stekt kycklingfilé, gurka, 2 msk smör, vatten.

 

Ketonvärdet i morse var: 2,4

Alltså samma som sist. Men nu kör vi igång. Det känns inte som det finns något att vänta på eftersom jag är i ett optimalt läge och det verkar vara stabilt.

Idag kommer jag att påbörja testandet av olika varor. Jag skrev att jag skulle börja med ost men efter att ha tänkt lite blir det rikligt med grönsaker istället. Det blir sallad, tomat, gurka, paprika, avokado och oliver. Det känns som basen att lägga till. Jag tror inte att det kommer att hända något med värdet alls. Men nu är det upp till bevis. Jag kommer alltså mäta i morgon igen för att se hur grönsakerna påverkat värdet. Det vore konstigt om man åker ur optimal ketos på grund av mycket grönsaker.

De andra varorna som jag skall testa är: 

Ost

Grädde

Vin

Sötningsmedel

Mörk choklad

Bär

Nötter

Ett i taget så vi ser vad som påverkar ketonvärdet.

 

 

 

1 Kommentar

  1. Sotningsmedlet ska bli intressant att se! Antar att det ar stevia och sukrin du ska testa och inte typ xylitol/sucralose etc?