Middagstips – Currykyckling med kokosmjölk

Idag blev det kyckling till middag utan mjölkprodukter. Curry och kyckling passar bra ihop och det var länge sedan så det fick bli det.

På förekommen anledning vill jag säga att den tallriken som jag lägger upp här bara är en visningstallrik. Det är inte vad jag äter. Jag äter nog dubbelt så mycket om inte mer. Så nu vet ni det. :)

Currykyckling med kokosmjölk

4 kycklingfiléer

1burk kokosmjölk

3msk curry

salt

peppar

vitkål

smör

valfri sallad

Gör så här: 

Sätt ugnen på 225grader. Dela kycklingfiléerna på mitten så att de blir tunnare. Stek i smör och salta och peppra. Lägg i ugnsfast form. Låt curry, kokosmjölk och salt koka upp en liten stund i kastrull innan du häller det i formen. In i ugnen i 20 minuter. Klart. Servera med stekt vitkål eller något annat du gillar och grönsallad.

Smaklig måltid!

Ät Ultimat!

 

 

 

 

2 Kommentarer

  1. Haha ja man vill ju att det ska se fint ut på bilden man lägger upp. Bloggskada!

  2. Mumsigt! Tack för receptet!