Jag tänkte att jag skulle berätta lite om hur det går med maten och träningen. Sedan jag tog bort mjölkprodukter mår jag mycket bättre. Noll sug och mycket stabilare i humöret. Det jag har tagit bort som annars triggar mig är nötter, mjölkprodukter (allt utom smör) och alkohol.
Träningen går också bra och när jag var hos optikern fick hon justera NER mina glasögon med 0,5 på båda ögonen. Helt sjukt. Att synen kan påverkas så mycket av socker. Optikern blev lite fundersam och hon sa att hon vet att socker påverkar ögonen men inte tänkt på att det betyder så här mycket. Intressant. Hoppas att hon funderar mer på det och testar själv.
Igår när min sambo drack ett glas vin till middagen så funderade jag på att ta ett jag med. Men så kände jag att, nej, jag kommer ge mig på allt jag kommer över i matväg och må dåligt. Allt i matväg inom LCHF alltså men det är det inte värt. Nu vill jag må så här stabilt och bra. Ingen missbrukspersonlighet skall få ta plats.
Det roliga är att mina träningsresultat börjar visa sig nu också. Jag känner mig lätt och stark i kroppen och tillbaka till mitt gamla vanliga jag. Skönt. Då mår jag bra i kropp och själ.
Jag har efter två år hittat mitt Ultimata sätt att äta på för att orka, må bra, klara av livets strapatser och för att hålla sockermonstret borta. Det satt långt inne men nu känns det som om jag är där. Det är den här resan och allt vad den har inneburit som jag skriver om i min bok. Mitt sätt är inte det ”rätta” vill jag poängtera. Alla måste hitta sitt egna sätt.
Ha en fortsatt trevlig lördag!
Stark i kropp och själ


Din kommentar*
Snyggt! Jag provar oxå en tid tillbaka klara mig utan kasein i alla former. Det blir lite dyrare med alla dessa får-o getostar, smör äter jag dock. Samtidigt har jag minskat på kött så jag äter mycket ( dyra!) kravmärkta ägg, oliver o makrill i tomatsås. Ruccola, spenat o paprika till. Kokar fisksoppa med kokosmjölk o broccoli som variation, fär se vad allt detta ger mig.
Jag hade gärna läst bloggen oftare och mer ingående, men blir sjukt trött på att man måste klicka in på varje inlägg. Det hade varit mycket smidigare om man kunde scrolla genom inläggen.
Om du går in i de olika kategorierna så kan du scrolla, tror jag. Jag skall försöka ändra det men det kostar pengar eftersom jag är en fullständig teknikdyslektiker och inte kan göra det själv. Därför samlar jag på mig olika saker som jag vill ändra med bloggen så att jag kan göra allt vid ett tillfälle. Tack för dina synpunkter.
Fenomenalt bra! Och vilka härliga biceps! Wow!
Tack sa mycket for detta inlagg – det var skont att fa bekraftat att jag inte ar ensam om att kampa aven med ”LCHF-godkand” mat. Det kanns ganska tungt ibland att inte ens kunna ata notter… Tar det aldrig slut, liksom! Men det ar bara att bita i det sura applet (eller ja inte ens det kan man ju gora, haha!), det blir ju inte battre av att latsas som ingenting. Friheten fran hetsatningen ar vart allt! Tack for din inspiration!
Tack själv! Jag skriver här just för det syftet att andra skall känna att det finns fler som känner så här.
Ha en underbar dag!
Jag har också slutat med mjölkprodukterna, med stor sorg i mitt hjärta dock. Det är liksom för gott och jag överäter allt med grädde och creme fraiche i. Även nötterna går jag bananas på… Jag är helt ren från alkohol sedan ett och halvt år tillbaka. Kände precis som du att det också triggar igång min gamla ätstörning. Kommer från en släkt där allehanda missbruk och många ”duktiga flickor” finns representerade. Så jag har nog precis börjat inse att jag inte kan leva som andra utan måste justera min mat och motion efter min lite säregna kropp och själ. Och träningen är också ett kapitel för sig, väldigt lätt att bli en antingen-eller person här med, antingen maratonlopp med söndersprungna knä och höfter eller soffpotatis delux ; ) Denna eviga kämpan mot balans i livet…
Vill tacka dig för att du är så öppenhjärtlig i din blogg, jag behöver stödet, Tack!
Tack! Jag känner att när man är borta från det man inte tål så mår man bättre och bättre. Blir stabilare. Då funkar det att till fest äta sådant som man inte tål i stora mängder. Inom LCHF alltså. Men det är en sorg att ta bort vara efter vara när man märker att det inte går att äta det varje dag. Även inom LCHF. Då blev man ju knäckt ett tag.
Jag mår så bra av träningen så jag kör på i den mån jag hinner. Anmäler mig inte till tävlingar och så längre för då bränner jag ut mig och blir besatt. Precis som du säger.
Tack själv för att du läser!