Vård av barn, middag och blommor

Igår åkte vi till Plantagen men det blev inga inköp. Jag kollade bara vad som fanns och vad jag vill plantera. På lördag får jag trängas med alla andra istället. Men det är ingen idé att köpa något när man är stressad. Barnen var lite ”all over the place” och då kan jag inte koncentrera mig.  De hade stora fina orkidéer som jag blev väldigt förtjust i. Jag älskar orkidéer och har en i varje fönster här hemma.

IMG_4534

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Till middag igår blev det kyckling i currysås. Jag har märkt att trots att jag inte längre försöker att vara utan mjölkprodukter så drar jag ner på det automatiskt. Nya vanor sätter sig snabbt. Det jag måste lära mig är att inte tänka på mat och det går faktiskt väldigt bra när jag inte tänker på min kropp och hur den ser ut. Då slappnar jag av och äter för att jag är hungrig och inte annars. Om jag inte vill själv då förstås. Väldigt befriande.

IMG_4535

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag har jag två barn hemma så det blir inte så mycket jobb gjort men så är det. Båda hostar.

Det blev klassikern ägg och bacon med majjo till lunch. Väldigt gott om man inte äter det för ofta.

IMG_4541

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I kväll blir det köttgryta och blomkålsmos. Skall hitta ett nytt recept tänkte jag.

Ha en fin dag så hörs vi!

 

1 Kommentar

  1. Å det har jag också problem med, att vara fixerad av mat. Kör periodisk fasta så fram till någon gång vid två-tre är det lugnt men det är som att när jag sedan börjar äta så äter jag konstant. Sjukt beteende! Vill bara slippa det!