En dag på crossbanan

Igår var vi på motocrosstävling hela dagen och en picknick var tvungen att medtagas. Det är väldigt lätt när man äter lågkolhydratskost tycker jag för man behöver inte tänka på att ta med till en massa olika måltider. Äter man frukost hemma så klarar man sig på ett mål ute tills man kommer hem igen. Eller ta ett ägg om man känner att hungern smyger på.

Vi hade med oss kokta ägg, pannbiffar som hade blivit över från middagen, en påse Farfars köttbullar (innehåller inga konstigheter eller tillsatser), gurka och paprika, Babybellostar, bananer till barnen, majonäs och mandelsmörgåsar. Kaffe finns alltid att köpa på plats och vatten finns i kranen. Man blir mätt och barnen får inga blodsockersvängningar och gapar inte efter klubbor, bullar och annat godis som man annars får springa och köpa stup i kvarten för att de skall hålla humöret uppe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jimmie och Linnéa diskuterar körteknik. ;)

1 Kommentar

  1. Söt dotter du har. Mitt syskonkids heter också Linnea, så gulligt tycker jag.
    Farfars köttbullar var för övrigt ett var ett bra tips!