Kungsbacka kommun som jag bor i har bantat dietisttjänsterna. Nu finns det en halv tjänst i kommunen. Bra för mig som privat aktör kan tyckas. Men det är inte bra att ”gratisalternativ” försvinner. Inte för att jag håller med det som dietisterna förespråkar när de håller sig till Livsmedelsverkets rekommendationer men det är viktigt att folk har någonstans att vända sig för att prata om kost. Kosten är det viktigaste för hälsan. Nummer 1. Läkare tänker aldrig kost. De tänker medicin. Det är väldigt synd för LÄS MER…
Okunskap ett hot mot folkhälsan










