Färgglada tomater på fönsterbrädan. Katrin Zytomierska hävdar i sin bok om lågkolhydratskost ”Dags att bli smal” att tjocka människor är äckliga. Då blir jag förbannad på henne. Ingen väljer att bli tjock. Ingen vill vara tjock om man får välja. Katrin lägger ihop människovärde och utseende vilket jag absolut inte står bakom. Man är absolut inte karaktärslös eller dum i huvudet för att man är tjock och absolut inte äcklig. Katrin har själv en historia av jojo-bantning bakom sig och har exakt samma problem i botten som de som hon kallar äckliga. Så vad är det hon kallar sig själv egentligen? LÄS MER…
Överlevare i ett överflödssamhälle










